gotowa lekcja język angielski
DLA UCZNIÓW,  GOTOWE LEKCJE,  KATEGORIE

Responsible travelling – gotowa lekcja B1+/B2

Zawzięłam się i postanowiłam bez przedłużania udostępnić Wam dzisiaj kolejną gotową lekcję. Zgodnie z Waszymi odpowiedziami w ankiecie na Instagramie, nie przerabiałam jej tylko wrzucam tak jak zrobiłam. Nie omieszkam jednak dodać swoich sugestii oraz zaopatrzyć Was w drugą wersję oraz szybki klucz 😉

Temat ekologii jest obecnie bardzo powszechny. Muszę się przyznać, że gdyby zależało to tylko i wyłącznie ode mnie, mogłabym prowadzić eko lekcje codziennie. Muszę mieć jednak wzgląd na upodobania moich uczniów więc trochę się ograniczam 🙂 Tym razem postanowiłam podjąć temat odpowiedzialnego podróżowania, ponieważ częste wyjazdy są czymś, co większość moich uczniów ma na co dzień. Wybrałam artykuł z „The Guardian” i powiem szczerze, że prawie nic w nim nie zmieniałam a uważam, że pasuje idealnie na poziomach B1+/B2.

Miało być bez zbędnego przedłużania więc krótko wyjaśnię, że podczas ferii pracuję z niektórymi osobami metodą przypominającą odwróconą klasę. Zwięźle i na temat: wysyłam materiały (tekst/filmik + ćwiczenia) wcześniej, przed zajęciami dostaję odpowiedzi (lub wysyłam materiały od razu z kluczem) a podczas samej lekcji online wyjaśniam ewentualne wątpliwości i przechodzę do konwersacji na dany temat. Póki co eksperymentuję w ten sposób głównie z lekcjami typowo konwersacyjnymi i jestem zachwycona!

Wiem też, że niektórzy z Was wolą inne metody a dodatkowo zaglądają do mnie również uczniowie. W związku z tym przeczytaj poniższe sugestie w zależności od tego, co Cię interesuje 🙂

Zajęcia konwersacyjne

Wyślij lub daj uczniowi strony 2-4 do samodzielnego opracowania a następnie sprawdź je przed zajęciami (lub daj uczniowi klucz). Na początku lekcji wyjaśnij wątpliwości a następnie przejdź do pytań ze strony 5. Do pytania 7 najlepiej przygotuj kilka zdjęć lokalnych mieszkańców różnych krajów, pokaż je a potem zadaj pytanie. Pytanie 10 jest też dobrym tematem do napisania rozprawki lub przygotowania krótkiej przemowy w ramach pracy domowej.

Bardziej standardowo

Zadaj uczniowi pytanie: „What does responsible travelling mean to you?”. Po wysłuchaniu i omówieniu odpowiedzi daj uczniowi do przeczytania wstęp artykułu i krótko podsumujcie ogólną definicję „responsible tourism”. Następnie daj uczniowi pocięte paski tekstu oraz nagłówki (wersja do pocięcia – nie ma za co:) ) i poproś aby je do siebie przyporządkował. Po wykonanym ćwiczeniu zadaj pytanie 2 (ogólnie odnoszące się do wszystkich rad z artykułu), następnie zróbcie ćwiczenia na słownictwo (lub zadaj je do domu) i kontynuuj konwersację. Sugestie co do pytania 7 i 10 znajdziesz powyżej.

Uczę się

Jeśli jesteś uczniem, przeczytaj artykuł i wykonaj ćwiczenia od 1 do 4. Sprawdź swoje odpowiedzi w kluczu. Jeśli chcesz poćwiczyć mówienie a nie wiesz jak, przeczytaj ten post. Ale ale… pierwsze 5 osób, które wyślą mi w wiadomości prywatnej na Instagramie odpowiedź na pytanie 10 otrzymają ode mnie feedback z sugestiami. Dam znać co według mnie jest świetne a nad czym można by jeszcze popracować. Możecie napisać swoją odpowiedź lub ją nagrać (gorąco polecam). Ja bym nie zwlekała! 😉

No, to by było na tyle. Poniżej znajdziecie 2 wersje lekcji oraz klucz:

responsible travelling gotowa lekcja

wersja do pocięcia

klucz

Udanych lekcji! I koniecznie dajcie znać, jaki temat chcielibyście zobaczyć w kolejnych materiałach 🙂